Ticker

6/recent/ticker-posts

Două competiţii atractive pentru cei mai talentaţi tineri artişti din domeniul New Media

 


Romanian Creative Week (RCW), cel mai important eveniment dedicat industriilor creative româneşti, care va avea loc la Iaşi în perioada 20 - 30 mai 2022, lansează două concursuri inedite, în cadrul secţiunii New Media, dedicate studenţilor la Arte. Curatorul secţiunii este artistul vizual Andrei Cozlac, distins, în 2020, cu premiul special UNITER pentru video mapping.

Concursul Augmented City Gallery (digital art creations) se desfăşoară în perioada 1.02.2022 - 10.03.2022. Augmented City Gallery propune publicului noi metode de a intra în relaţie cu lucrările de artă digitală, prin amplasarea lor în spaţiul public sub formă de augmented reality works. Lucrările vor putea fi admirate în cadrul expoziţiei de tip blockchain #NEW MEDIA STREET.

Prin acest concurs, organizatorii urmăresc selectarea a 20 de lucrări de grafică digitală şi 20 de sculpturi 3D digitale, care vor fi expuse publicului larg timp de patru zile. Lucrările vor putea fi vizualizate prin aplicaţia REVEAL, produsă în cadrul RCW 2021. Un lucru inedit este faptul că lucrările vor putea fi achiziţionate de către public, în format NFT, prin intermediul aplicaţiei.

Cei interesanţi să se înscrie în competiţie trebuie să respecte următoarele condiţii: să aibă calitatea de student al unei universităţi de arte, atât din ciclul de studii de licenţă, cât şi din cel de masterat sau doctorat; să respecte tema Inter-Connection / Restart; aplicaţia să respecte toate punctele menţionate în instrucţiuni, care pot fi găsite pe www.romaniancreativeweek.ro, la secţiunea New Media. Doar aplicaţiile depuse până în data de 10.03.2022, ora 23.00, vor fi luate în considerare.

Organizatorii anunţă că selecţia lucrărilor câştigătoare se va face în perioada 11.03.2022 - 15.03.2022, iar afişarea rezultatelor se va face în 16.03.2022, atât pe site-ul evenimentului, cât şi pe reţelele de socializare ale RCW. Implementarea lucrărilor se va desfăşura între 25 martie şi 20 mai 2022, iar expunerea lor se va face, în cadrul festivalului de la Iaşi, în perioada 26.05.2022 - 29.05.2022.

Pentru a se înscrie în competiţie, concurenţii trebui să trimită un email cu subiectul: CALL FOR CREATORS : AUGMENTED CITY GALLERY, pe adresa newmediaway.rcw@gmail.com. E-mailul va conţine: numele şi prenumele candidatului; anul de studii / departamentul; tipul de lucrare - grafică digitală sau sculptură digitală 3D; statement proiect / un text de 200 - 500 de cuvinte / format PDF; lucrarea digitală (JPG, GIF, MP4, OBJ, STL); CV; portfoliu.

În cadrul The Creative Five, cel de-al doilea call for projects, care se desfăşoară până în data de 10.03.2022, vor fi selectate cinci lucrări de tip instalaţie multimedia. Tema lucrărilor este Inter-Connection / Restart, care urmăreşte să cristalizeze THE CREATIVE FIVE. Cele cinci instalaţii desemnate câştigătoare vor fi expuse în cadrul RCW 2022 şi vor face parte din expoziţia #NEW MEDIA STREET.

Condiţiile pentru aplicarea la acest call for projects sunt: concurenţii să aibă calitatea de student al Universităţii Naţionale de Arte "George Enescu", din Iaşi, atât din ciclul de studii de licenţă, cât şi din cel de masterat sau doctorat; proiectul să respecte tema Inter-Connection / Restart; aplicaţia să bifeze toate punctele menţionate în instrucţiuni şi să fie trimisă până la data de 10.03.2022, ora 23:00. Lucrările să poată fi finalizate până la data de 20.05.2022.

Selecţia celor cinci proiecte câştigătoare va fi făcută în perioada 10.03.2020 - 15.03.2020, iar publicarea rezultatelor se va face în 16.03.2022, atât pe site-ul www.romaniancreativeweek.ro, cât şi pe reţelele de socializare ale evenimentului programat la Iaşi.

Organizatorii anunţă că fiecare dintre proiectele alese va fi bugetat cu suma de 700 de euro, bani care vor fi folosiţi pentru producţia acestuia. Lucrările vor fi expuse în spaţiul public, în cadrul #New Media Street, parte a RCW, în perioada 26 - 29 mai 2022.


"RCW 2021 a găzduit proiectul-pilot New Media Alley, care ne-a adus o exerienţă bogată, lucru care ne-a determinat să expandăm conceptul către un New Media Street. Acesta deschide orizonturile şi către alte zone, precum cea de înţelegere a relaţiei dintre artă şi tehnologie sau cea care face legătura între ideea de NFT şi produsele artistice. Faţă de ediţia de anul trecut, acum avem un număr foarte mare de artişti participanţi şi, totodată, ne îndreptăm, prin aceste call for projects, către mulţi studenţi talentaţi. Pe de altă parte, New Media Alley nu dispare ca proiect din cadrul festivalului, ci îl vom revedea la Iaşi într-un nou format", a declarat Andrei Cozlac, lector univ. dr. în cadrul Universităţii Naţionale de Arte "George Enescu", din Iaşi, şi curatorul secţiunii New Media din cadrul RCW.

Despre evenimente

În 2022, secţiunea NEW MEDIA a Romanian Creative Week va cuprinde două circuite de tip expoziţional - performativ: NEW MEDIA STREET şi NEW MEDIA ALLEY. Acestea îşi propun crearea unei platforme de dialog între artele digitale - new media şi publicul ieşean, prin amplasarea în spaţiul public, sub formatul unui concept expoziţional, a unor lucrări produse de artişti şi companii orientate către proiecte de creative media.


Trimiteți un comentariu

0 Comentarii